Filmproduktion

Skal filmproduktion give din hjemmeside mere værdi?

Hvis du overvejer filmproduktion til din hjemmeside, er du kommet til den rette.

 

Hver år stiger vores forbrug af onlinefilm. Derfor tænkes filmproduktion selvfølgelig også ind i markedsføring.

 

Udover at kunderne er mere tilbøjelige til at købe, efter de har set en webfilm, kan filmen også fastholde de besøgende på hjemmesiden i længere tid. Og besøgstiden løfter dine placeringer på Google.

 

Samtidig får de besøgende en anden og mere personlig oplevelse og kan mærke mennesket bag. Hvis du skal forklare noget, der måske kan virke lidt tungt, fastholder du din potentielle kunde bedre, når han samtidig kan se, at du har et glimt i øjet.

 

Det er let for de besøgende at se en kort film. De kan lære dig og firmaet at kende, mens de slapper af. De skal ikke trykke på knapper, scrolle og tage stilling på samme måde, som når de læser.

 

Derfor påvirker du dine besøgende på en helt anden måde end de konkurrenter, hvor kunderne skal læse sig til alle informationer. De besøgende vil automatisk opleve, at de kender dig og firmaet bedre, når de har set filmen. Det betyder både, at de er mere tilbøjelig til at ringe, og at de allerede kender din stemme, når du tager telefonen. Derfor gør filmproduktion det meget lettere for dig at sælge.

Sådan foregår et samarbejde om filmproduktion

Du bliver sikkert overrasket over, hvor lidt det kræver af dig at få produceret en film. Jeg laver nemlig det meste for dig.

 

En typisk samarbejde ser sådan her ud:

  • Vi holder et indledende møde, hvor du fortæller, hvordan du gerne vil bruge filmen og hvem din målgruppe er. Her lægger vi en strategi sammen og beslutter blandt andet, hvem der skal deltage i filmen.
  • Jeg skriver et forslag til et manuskript
  • Du godkender manuskriptet – eventuelt efter en justering eller to – så manus sidder lige i skabet
  • Vi planlægger, hvor og hvornår jeg skal optage
  • Efter optagelsen redigerer jeg filmen og kommer med forslag til baggrundsmusik
  • Du får filmen til gennemsyn to gange. Første gang giver du feedback, hvis der er noget, du gerne vil have redigeret. Anden gang godkender du, at jeg har lavet de ændringer, du bad om.
  • Jeg oploader filmen til YouTube eller Vimeo. Du er selvfølgelig også velkommen til at gøre det selv

Filmproduktion til markedsføring
Filmproduktion til markedsføring

Hvis vi planlægger efter det, kan jeg levere den færdige film på bare en uge. I nogle tilfælde endnu kortere tid.

Hvorfor vælge filmproduktion hos Pixiweb?

Pixiweb har specialiseret sig i netop videoproduktion til nettet og droneoptagelser. Jeg, Kira Paulli, etablerede Pixiweb i 2011 og har godt 20 års erfaring som tv-fotograf og klipper hos blandt andre DR og TV2.

 

Mit fokus er film med budskaber, hvor det skrevne ord skal understøttes af levende billeder, eller når du eller dine medarbejdere vil give modtageren en mere personlig oplevelse.

Derfor kan Pixiweb hjælpe dig, uanset om du søger

  • en profilfilm til at vise virksomhedens værdier eller præsentere nogle af dine ansatte
  • en præsentationsvideo med dig selv
  • en reklamefilm med fokus på produkter eller en instruktion
  • en undervisningsvideo

Hør mere om filmproduktion

Da jeg driver Pixiweb fra København, løser jeg de fleste opgaver i Storkøbenhavn og på resten af Sjælland. Men jeg kører også meget gerne til Fyn og Jylland for at filme.

 

Ring til mig på 50 80 20 55 eller send en mail.

Video i vækst:

Hver måned vises 5 mia. videoer på YouTube. Det tal stiger hvert år. Kilde: Google

 

For hver gang én forbruger fortrækker at læse om et produkt, foretrækker hele fire forbrugere i stedet at se en videofilm om produktet. Kilde: Animoto 2015

 

Forbrugere, der ser video, er næsten dobbelt så tilbøjelige til at købe som dem, der ikke ser video. Kilde: Animoto 2015

 

Virksomheder, der bruger video i markedsføring, vokser 49 % hurtigere end virksomheder, der ikke bruger video. Kilde: Aberdeen, 2015

 

Over halvdelen af professionelle markedsføringsfolk fremhæver video som den markedsføringsmetode med bedst ROI (udbytte i forhold til investering). Kilde: Aberdeen, 2015