Title Image

Reklamefilm

Reklamefilm til viral markedsføring

Med en reklamefilm på din hjemmeside kan du fastholde de besøgende i længere tid. Det betyder, at du både kan påvirke dem bedre og dermed sælge mere, og samtidig sende et signal til Google om, at din hjemmeside er et langt besøg værd. Det sidste hjælper dig i dit søgemaskineoptimeringsarbejde.

 

Reklamefilm er ikke kun biografreklamer og tv-reklamer. I dag er videofilm også en vigtig del af markedsføringen i mange morderne virksomheder.

Du har mange forskellige muligheder for at bruge videoproduktion i din markedsføring:

  • Profilfilm eller virksomhedsportrætter, hvor seeren ser og mærker dig og det, du står for, og får en følelse af at kende dig bedre
  • Filmproduktioner, hvor du markedsfører et specifikt produkt eller forklarer om en service, der helst skal leveres med et glimt i øjet eller måske tegnes på en tavle
  • Webfilm optaget fra luften med en droneoptagelse: Her kan seeren få et godt overblik over en større bygning, et naturområde eller en sportsbegivenhed
  • Sjove reklamer og musikvideoer: Kan bruges til festlige hilsner eller et supplement til din øvrige markedsføring. Især hvis du primært fortæller om emner, der kan være svære at forstå, kan det lette kontakten mellem dig og seeren, hvis han også oplever dig fra den mere festlige side

Mine kunder erfarer, at de markedsføringspenge, de bruger på reklamefilm, er rigtig godt givet ud, fordi små film og videoer gør, at de får meget mere ud af deres øvrige markedsføring.

 

Har du allerede brugt penge på søgemaskineoptimering eller annoncer, har du meget større sandsynlighed for at tjene pengene ind igen, jo længere tid, du kan fastholde de potentielle kunders opmærksomhed. Og det kan du med reklamefilm.

 

Samtidig får dine film mere opmærksomhed end din øvrige markedsføring, fordi filmene bryder med gængse markedsføringstekster, kunderne skal læse. På film kan du også bedre vise særlige finesser på dit produkt eller forklare noget, der er lidt kompliceret.

Over 20 års erfaring med film

Jeg, Kira Paulli har drevet Pixiweb siden 2011 og har over 20 års erfaring som tv-fotograf og klipper fra blandt andet på DR og TV2. I mange opgaver fungerer jeg selv både som producent, kameramand M/K og projektleder.

 

Når en opgave kræver særlige kompetencer, eller når jeg har ekstra travlt, trækker jeg på mine gode samarbejdspartnere i branchen. Når jeg bruger andre leverandører til en opgave, aftaler du og jeg det altid på forhånd.

 

Da jeg arbejder fra København, løser jeg de fleste opgaver på Sjælland, men kører naturligvis også gerne til Fyn og Jylland, hvis din location er der.

 

Prisen for reklamefilm begynder som regel fra 7.500 kroner eks. moms. Leveringstiden er typisk en uge, under forudsætning af at du har tid til at give mig feedback undervejs.

Reklamefilm for MinElevator
Se reklamefilm for MinElevator
Reklamefilm til kloakmesteruddannelsen
Se reklamefilm for kloakmester-uddannelsen

Studieoptagelser eller on-location

Filmoptagelserne kan enten foregå hos dig, udenfor eller i mit professionelle studie i Ballerup. Her har jeg 56m2, hvor jeg enten kan optage med hvid baggrund eller green screen, hvor vi sætter en anden baggrund ind, der passer til videoens formål. Med optagelser i studiet sikrer vi det gode lys, og vi kan etablere præcis det miljø, du foretrækker – uden at vi er afhængige af, hvad der kan lade sig gøre i dine egne lokaler.

 

Uanset hvor vi optager, vil du opleve, at det foregår afslappende og helt uhøjtideligt. Hvis du ikke er vant til at tale foran et kamera, er det mit job at instruere dig, så du fremstår troværdig og kompetent. Og eftersom vi ofte kun er dig og mig, når vi optager, kan du jo nemt lade som om, at jeg er din målgruppe, der lytter interesseret til dit budskab – selv om jeg står bag kameraet.

Hør mere om, hvordan jeg kan hjælpe dig med reklamefilm

Du er meget velkommen til at ringe på 50 80 20 55 eller sende en mail. Så vender jeg hurtigt tilbage til dig.

Se et eksempel på en reklamefilm

Filmen her fortæller, hvordan svømmere bruger et særligt styrketræningsredskab (Kaatsu) til genoptræning efter skader. Både fysioterapeuter og svømmere kan få svar på en masse spørgsmål, ved at se reklamefilmen her.

Video i vækst:

Hver måned vises 5 mia. videoer på YouTube. Det tal stiger hvert år. Kilde: Google

 

For hver gang én forbruger fortrækker at læse om et produkt, foretrækker hele fire forbrugere i stedet at se en videofilm om produktet. Kilde: Animoto

 

Forbrugere, der ser video, er næsten dobbelt så tilbøjelige til at købe som dem, der ikke ser video. Kilde: Animoto

 

Virksomheder, der bruger video i markedsføring, vokser 49 % hurtigere end virksomheder, der ikke bruger video. Kilde: Aberdeen

 

Over halvdelen af professionelle markedsføringsfolk fremhæver video som den markedsføringsmetode med bedst ROI (udbytte i forhold til investering). Kilde: Aberdeen