Title Image

Webfilm

Suppler markedsføringen med webfilm

Med webfilm fastholder du kontakten med seerne i længere tid, og jo længere tid du har kontakt med potentielle kunder, jo større sandsynlighed har du for at sælge.

 

Uanset om du ejer en virksomhed eller repræsenterer en forening, kan webfilmen forbedre din kommunikation og markedsføring markant. På filmen kan du få en direkte og mere personlig kontakt med seerne, og du kan enten forklare dit budskab bedre eller vise, hvad der sker i en proces.

 

Forbrugere, der ser en video, er dobbelt så tilbøjelige til at købe, og for hver forbruger, der foretrækker at læse om et produkt, foretrækker fire gange så mange at se en video i stedet. Kilde: Animoto

 

Webfilm også velegnet til oplysning

Imidlertid er små film også effektive, når du skal oplyse eller motivere. Derfor bruger mange boligforeninger webfilm til at vise, hvordan bygge- eller renoveringsprojekter skrider fremad.

 

I mange år har det været kutyme at Landsbyggefonden fik lavet en webfilm om de enkelte renoveringsprojekter.

 

Her er formålet, at

  • offentligheden skal kunne følge med i projektet
  • beboerne skal informeres, så de kan følge med i, hvilke forbedringer de kan forvente. Det gør det som regel nemmere at leve med at have håndværkere
  • andre boligforeninger bliver inspireret af byggeriet

Netop webfilm til Landsbyggefonden er et af Pixiwebs specialer med mere end 20 produktioner fra boligforeninger på CV´et.

 

Derfor kender jeg de særlige krav og jeres budget, hvorfor vi kan springe en masse indledende formalia over og gå direkte til en snak om indholdet og produktionen af webfilmen.

 

Netop min store erfaring med videoproduktion til Landsbyggefonden gør, at jeg kan stå for hele produktionen og projektledelsen, så I i stedet kan koncentrere jer om selve byggeriet.

 

Som regel bygger vi præsentationsfilmen op omkring beboerne og de forbedringer, de opnår efter byggeriet, mens udvalgte fagpersoner fortæller om de mere faglige aspekter. Det kan enten være projektlederen, arkitekten eller en håndværker med en særlig ekspertise i forhold til det enkelte byggeprojekt.

 

Det kan være svært at vise helheden og det forkromede byggeri med almindelige præsentationsvideoer. Derfor er droneoptagelser tit en oplagt mulighed. Med dronekamera kan jeg lave en del af optagelsen fra luften. Den del kræver udover særligt udstyr og erfaring også et dronecertifikat. Alt det har jeg selvfølgelig helt styr på.

Seneste film til LBF

webfilm til landsbyggefonden
Workshop i Haderslev
Nyt gulv i Spjellerup

Eksempler på film til Landsbyggefonden

Sådan foregår samarbejdet

Efter en grundig snak sender jeg et manuskript, der får budskabet tydeligt frem og sikrer, at filmen bliver interessant at se på.

 

Hvis vi har aftalt at versionere filmen til for eksempel sociale medier, vil det fremstå af manus, hvilke passager der primært filmes for at blive brugt på henholdsvis sociale medier, hjemmesiden eller andre steder.

 

I har mulighed for at komme med forslag til manuskriptet, da hele produktionen selvfølgelig bliver til i et samarbejde.

 

Vi aftaler, hvor og hvornår de forskellige optagelser skal foregå. Efter optagelserne redigerer jeg, og I får mulighed for give feedback én gang, hvorefter I også godkender de ændringer, jeg laver på baggrund af feedbacken.

 

Webfilmene vises på Landsbyggefondens kanal på YouTube og offentliggøres på boligorganisationens hjemmeside. Har I brug for hjælp til at oploade filme, står vi gerne for det.

Hvilke boligforeninger har jeg lavet webfilm for?

Pixiweb har produceret film for:

  • BO-VEST
  • Lejerbo
  • Næstved Boligforening
  • Sorø boligforening
  • Gladsaxe almennyttige Andelsboligforening
  • Boligkontoret Fredericia

  • Baldersbo, Ballerup
  • Domea, Haderslev
  • Boligselskabet Ankerhus, Sorø
  • BoliNu, Fredericia
  • Domea, Egtved
  • Vibo, København

Og der er flere på vej.

 

Som I kan se, laver jeg webfilm for boligforeninger i hele landet, selv om jeg har base i København.

 

Vil I med på listen, så ring endelig 50 80 20 55. Allerede i telefonen vil vi kunne tage en indledende snak om mulighederne, og jeg kommer også gerne på besøg og ser på de bygninger, filmproduktionen skal handle om.

 

Webfilm for boligforeninger er tit tre minutter lange. Som regel optræder to til tre kilder på filmen, ligesom byggeriet tit skal fotograferes fra flere vinkler og flere gange undervejs i byggeprojektet. Dermed er jeres film ofte længere, end webfilm sædvanligvis er. For beboere og kommende beboere tit har en særlig interesse i at følge med, eller I kan have brug for at vise film til fællesmøder eller lignende

 

Derfor er de ofte mere grundige og indeholder flere detaljer end mindre profilfilm, reklamefilm og korte virksomhedsportrætter, og priserne begynder som regel ved 25.000 kroner eks. moms. Hvis I bestiller flere film på en gang, kan jeg som regel arbejde mere effektivt, og dermed kan I opnå en mængderabat.

 

I pakken indgår der også droneoptagelser og undertekster.

 

Ring og hør mere på: 5080 2055