Profilfilm der styrker salget

Profilfilm der styrker salget

Få konkrete tips til hvordan du laver profilfilm, der styrker din troværdighed og understøtter salget.

 

Film er eminente til at skabe troværdighed omkring dit firma og dit produkt. Du kan vise, hvem du er, fortæl om dine grundværdier og fremhæv der hvor du er særlig.

 

Mange ved måske, hvor de skiller sig ud fra andre virksomheder, men det er ikke altid nemt at finde ud af, hvordan man fremhæver disse kvaliteter. Det kan hurtigt komme til at lyde påtaget, og kommer let til at handle om ”mig” og ikke om kundens behov.

 

Men formår man at se egne kvaliteter ud fra kundens behov, og italesætte det ud fra kundens behov, så kommer det ikke til at lyde kunstigt, for nu oplever vi som kunder, at det handler om os og ikke om dig og dit firma.

 

I filmen nedenfor kan du møde kloakmester Svend Gregersen. Han er en helt særlig type indenfor håndværkerbranchen, og det skulle gerne fremgå tydeligt af filmen, som Pixiweb har lavet til ham.

 

Svend tager hele tiden afsæt i kundens oplevelse. Det er det, der underbygger hans troværdighed og styrker vores oplevelse af ham som en serviceorienteret kloakmester, samtidig med at han klart får formidlet, at han ikke går på kompromis med kvaliteten.

 

For at tage afsæt i kundens behov kan du lade dig inspirere af disse tre sætninger:

 

”Som kunde hos mig/os får du…”
”Vore kunder oplever ofte (indsæt typisk udfordring for dine kunder) vi hjælper dem ved at …”
”Du kan forvente af os at…”

 

Du skal selvfølgelig kunne leve fuldt og helt op til det, du siger i filmen, ellers kan det hurtigt give bagslag. Det er netop det, der er så særligt ved Svend, du kan mærke, at han vil leve fuldt og helt op til de flotte ord.

Kira Pravato
Pixiweb

Tags: