Title Image

Profilfilm

Med profilfilm kan du tale
direkte til kunden

Få en profilfilm, der arbejder for dig 24/7.

 

Du ved godt, at din hjemmeside arbejder for dig hele tiden. Du bruger meget tid og energi på at få folk til at besøge din hjemmeside. Måske også penge i form af annoncering. Derfor vil du sikkert gerne fastholde de besøgende lidt længere tid på hjemmesiden og påvirke dem, så de endnu bedre kan huske dig og din virksomhed bagefter.

 

Det er der en løsning på.

Med profilfilm kan du

  • give din hjemmeside det personlige touch
  • tale direkte til din læser, så han ser dit glimt i øjet, hører din stemme og automatisk føler, at han kender dig
  • fastholde læseren i længere tid på din hjemmeside, hvilket giver dig hele to fordele:
    1. Jo længere tid du har kontakt med en potentiel kunde, jo bedre kan du påvirke ham til at købe
    2. Jo længere tid en potentiel kunde besøger din hjemmeside, jo bedre vil du rangere på Google, fordi besøgstiden er et af Googles kriterier for en god hjemmeside.

Derfor styrker den levende reklame både din troværdighed, dit salg og din søgemaskineoptimering. På samme tid.

Du kan selvfølgelig også bruge profilfilmen som reklamespot på de sociale medier og dermed hive mere trafik ind på din hjemmeside.

 

Profilfilmens særkende i forhold til eksempelvis reklamefilm eller produktfilm er, at du her kan give seerne et godt indtryk af dig selv, dine medarbejdere eller firmaets samlede profil, og hvad I står for.

 

I profilfilmen laver jeg ofte et interview med dig eller dine ansatte. Vi oplever stemningen i virksomheden, man kan sige, at vi mærker jeres DNA.

 

Derfor er profilfilm fra Pixiweb ikke bare levende, pæne billeder med baggrundsmusik.

 

Det er effektive budskaber – leveret så du fastholder seerens interesse og bliver husket bedre.

Processen bag filmproduktionen

  1. Vi indleder med et møde, hvor du fortæller, hvad du gerne vil opnå med reklamefilmen. Vi lægger en strategi for, hvilke fokusområder du vil lægge vægt på i filmen for at ramme din målgruppe.
  2. Jeg skriver et forslag til et manuskript til profilfilmen
  3. Du giver feedback på manus, jeg justerer efter behov, hvorefter du godkender manuskriptet
  4. Vi aftaler, hvor optagelsen til videoen skal finde sted. Optagelsen er helt uhøjtidelig. Fordelen ved at lave video er, at jeg altid kan klippe det ud bagefter, hvis du gerne vil prøve at formulere dig på flere måder
  5. Når jeg har filmet, redigerer jeg filmen og kommer med forslag til musik og grafik
  6. Jeg sender filmen til dig, så du kan se den. Herefter har du mulighed for at se filmen to gange. Den ene gang for at give feedback, så jeg kan lave de sidste ændringer. Den anden gang for at tjekke, at ændringerne blev, som du ønskede
  7. Alt efter hvad vi aftaler, oploader jeg profilfilmen til YouTube eller Vimeo. Du er selvfølgelig også velkommen til selv at oploade

Hvis vi planlægger videoproduktionen på forhånd, kan vi levere reklamefilmen på en uge.

Hvad koster profilfilm?

Prisen for profilfilm, inkl. opstartsmøde, planlægning, manuskript, optagelse og redigering begynder typisk fra 9.500 kroner eks. moms.

 

Bestiller du flere webfilm på en gang, har du mulighed for at opnå en mængderabat.

 

Jeg laver de fleste profilfilm på Sjælland og særligt omkring Storkøbenhavn, men løser selvfølgelig også opgaver på Fyn og i Jylland.

 

Hvis jeg skal køre langt for opgaven, er det selvfølgelig bedst for dig, at jeg kan lave flere filmproduktioner på en gang.

 

Ring gerne på 50 80 20 55 og hør om dine muligheder for at få mere ud af din hjemmeside med en profilfilm. Du kan også sende en mail, så kontakter jeg dig.

Profilfilm for IXP-Daxa
Se profilfilm for Advokatfirmaet Lynghøj
Profilfilm fra Pixiweb
Se profilfilm for Combi Clean

Se et eksempel på en profilfilm her

I filmen møder du Svend Gregersen. Som kloakmester er det vigtigt for ham, at folk har tillid til ham og stoler på, at han kan løfte opgaven. Efter Svend har fået profilfilm på hjemmesiden, oplever han at nye kunder, der ringer til ham, taler som om de kender ham, på trods af at de aldrig har mødt ham i virkligheden.

Sådan beskriver Svend samarbejdet med Pixiweb.

Samarbejdet med Pixiweb, har fungeret upåklageligt. Alle aftaler er overholdt uden slinger, og jeg har følt mig i trygge hænder. Jeg tror de fleste, der ikke har prøvet at blive filmet, er nervøse de første gange. Jeg var meget nervøs, men min nervøsitet forsvandt som dug for solen i hænderne på Kira.

Video i vækst:

Hver måned vises 5 mia. videoer på YouTube. Det tal stiger hvert år. Kilde Google

 

For hver gang én forbruger fortrækker at læse om et produkt, foretrækker hele fire forbrugere i stedet at se en videofilm om produktet. Kilde: Animoto

 

Forbrugere, der ser video, er næsten dobbelt så tilbøjelige til at købe som dem, der ikke ser video. Kilde: Animoto

 

Virksomheder, der bruger video i markedsføring, vokser 49 % hurtigere end virksomheder, der ikke bruger video. Kilde: Aberdeen

 

Over halvdelen af professionelle markedsføringsfolk fremhæver video som den markedsføringsmetode med bedst ROI (udbytte i forhold til investering). Kilde: Aberdeen